Dzięki zawartej umowie, Canal + zyska prawa do dystrybucji katalogu Kino Świat zawierającego ponad 2000 godzin filmów kinowych i telewizyjnych (1200 produkcji).
"Canal+ inwestuje w polski rynek filmowy od prawie 25 lat, co czyni z nas lidera płatnej telewizji premium. Kino Świat jest natomiast wiodącym dystrybutorem treści, który od 19 lat buduje swoją silną pozycję na niezwykle wymagającym lokalnym rynku. Doświadczenie produkcyjne CANAL+, zaplecze biznesowe i międzynarodowy zasięg naszej marki pozwolą na dalsze rozwijanie katalogu treści Kino Świat oraz rozszerzenie zasięgu dystrybucji" - powiedziała Edyta Sadowska, prezes zarządu i dyrektor generalna Canal+ w Polsce.
Mniejszościowy pakiet udziałów pozostanie w rękach dotychczasowych właścicieli - Tomasza Karczewskiego i Marcina Piaseckiego, którzy pozostaną w zarządzie spółki i - jak podkreśla się w komunikacie - będą brali aktywny udział w kierowaniu i dalszym rozwijaniu Kino Świat.
Kino Świat to największy dystrybutor filmów w Polsce, aktywny na takich polach dystrybucji, jak kino, video (DVD/Blu-ray), video na życzenie (VOD) i telewizja. W jego katalogu znajdują się liderzy w kategorii frekwencji, jak np. „Kler” Wojciecha Smarzowskiego – film z najlepszym otwarciem wśród polskich filmów w historii i najwyższą widownią kinową od 19 lat (5,2 miliona widzów), a także rekordowe ,,Listy do M. 3'' (ponad 3 miliony widzów) oraz największe hity Patryka Vegi, w tym ,,Pitbull. Niebezpieczne kobiety'' (2,9 miliona widzów).