Prezentująca obecnie "33 sceny z życia" na przeglądzie polskich filmów "KINOPOLSKA" w Paryżu Szumowska realizację swojego najnowszego filmu, pod tytułem "Sponsoring", rozpocznie w najbliższych miesiącach we Francji. Przygotowania trwają już półtora roku. Reżyserka przyznaje, że spotkała w Polsce studentki uprawiające prostytucję i rozmawiała z nimi, z kolei francuska producentka odnalazła inne dziewczyny w Paryżu.

Reklama

"Sponsoring" to historia polskiej i francuskiej studentki mieszkających w Paryżu, które opowiadają dziennikarce o tym, jak „zarabiają” na studia i lepsze życie. "Ten film ma też pokazać różnice w mentalności młodej Francuzki i Polki, (...) choć ostatecznie okazuje się, że obie dziewczyny postępują podobnie" - zwróciła uwagę Szumowska. Jej zdaniem, "pokolenie obecnych dwudziestolatków jest (w Europie) takie samo", gdyż wszędzie "siłą napędową jest konsumpcja".

"Te dziewczyny są wybitnymi studentkami, świetnie się uczą, ale już na studiach chcą mieć poczucie, że biorą udział w życiu klasy wyższej" - zauważa reżyserka. "Chcą być dziewczynami z modnej dzielnicy, zjeść lunch w fajnej restauracji i kupić sobie fajny ciuch, a jak wiadomo, mało kogo na to stać, zwłaszcza w Paryżu" - dodaje.

Temat filmu podsunęła francuska producentka Marianne Slot, która ma na koncie m.in. "Antychrysta". W produkcji zobaczymy głównie Francuzów, ale jedna z głównych ról ma przypaść w udziale polskiej aktorce.

Scenariusz "Sponsoringu", wspólne dzieło Szumowskiej i duńsko-francuskiej autorki Tine Byrckel, został wyróżniony w tym roku na festiwalu w Cannes, na którym zakwalifikował się do oficjalnej selekcji "Atelier", obejmującej piętnaście najciekawszych scenariuszy.