Wczoraj wieczorem dystrybutor filmu "Zimna wojna" poinformował o wynikach oglądalności filmu po ostatnim weekendzie. Ostatnie trzy dni z deszczową pogodą sprzyjały wizytom w kinie. Jak poinformował w entuzjastycznym komunikacie:

Tylko w ciągu ostatniego weekendu obejrzało go aż 52.373 widzów, co oznacza, że „Zimna wojna” plasuje się w pierwszej trójce najchętniej oglądanych tytułów, a pod względem wyników frekwencyjnych wyprzedziła m.in debiutującą na ekranach, długo oczekiwaną amerykańską produkcję „Ocean’s 8”. Aktualny rewelacyjny wynik „Zimnej wojny” czyli 404.044 widzów oznacza, że film ma realną szansę na przekroczenie pułapu 500 tys. widzów i już teraz pozwala mu znaleźć się w aktualnym zestawieniu TOP 5 największych polskich sukcesów frekwencyjnych tegorocznego box office.

Reakcji firmy Kino Świat nie ma się co dziwić, jeśli przypomnimy sobie zarzuty o "finansowej klapie", o jakich pisało niedawno Wirtualna Polska.

W komunikacie dystrybutora odnajdujemy też inne ciekawe stwierdzenie.

Amazon, amerykański dystrybutor filmu, już teraz zapowiedział, że premiera „Zimnej wojny” w USA odbędzie się pod koniec grudnia, czyli tuż przed głosowaniem nad nominacjami do nagród Akademii. To może oznaczać, Amerykanie stawiają polską „Zimną wojnę” na faworyta w wyścigu po statuetki Oscara w głównych kategoriach.