Transmisja strumieniowa w stylu telewizji kablowej ma zachęcić użytkowników do pozostawania na platformie dłużej. Ponadto Disney mógłby zwiększyć swoje zyski poprzez wyświetlanie reklamy na nowych kanałach.

Kanały Marvela, Pixara i Star Wars

Z doniesień medialnych wynika, że Disney+ chce postawić przede wszystkim na kanały tematyczne, poświęcone najpopularniejszym franczyzom, jak Star Wars czy Marvel, bądź też wyłącznie animacjom Pixara.

Reklama

"Zdecydowanie istnieje zapotrzebowanie na kanał pokazujący Simpsonów 24 godziny na dobę", komentuje serwis Engadget. I zwraca uwagę, że wiele osób miewa włączoną telewizję z ulubioną przez siebie rozrywką po prostu w tle, podczas sprzątania czy innych domowych czynności.

Kanały telewizyjne w ramach subskrypcji

Disney+ nie byłby pierwszą platformę oferującą usługę transmisji strumieniowej w ramach subskrypcji, zauważa Engadget. Już w 2021 roku amerykański Paramount+ oferował funkcję tematycznych kanałów na żywo, bazujących na tak popularnych markach, jak "Psi Patrol", "Star Trek" czy "RuPaul's Drag Race".

Również w Polsce platforma Player oferuje już kanały nadające okrągłą dobę najpopularniejsze formaty rozrywkowe, np. teleturniej "Milionerzy".

Reklama

Netflix "nie wyklucza" nowej opcji

Engadget informuje, że również Netflix rozważał w pewnym momencie transmisję strumieniową z poziomu swojej aplikacji, analogicznie jak robi to Amazon w ramach Prime Video Channels. Na razie jednak nic dalej na ten temat nie wiadomo, choć Netflix "nie wyklucza" powrotu do pomysłu w przyszłości.