Ogłoszono nominacje do Węży. Ciekawa jest zarówno lektura zawierająca tytuły i nazwiska, jak i sam komunikat.

Oto, co napisano we wstępie:

W tym roku trwało to dłużej, ale naprawdę polska kinematografia dostarczyła. I mieliśmy mnóstwo pracy z wybraniem najlepszych w
byciu najgorszym. Ostatecznie zdecydowaliśmy więc (na wzór
Oscarów) poszerzyć główną kategorię, nominację do Wielkiego
Węża z pięciu do dziesięciu tytułów. Mamy nadzieję, że pozwoli
to widzom łatwiej wyłuskać filmy tak złe, że aż godne uwagi.



Kto wybiera

Reklama

O wyborze nominowanych rokrocznie decydują członkowie Popkulturowej
Akademii Wszystkiego, którą tworzą ludzie działający zawodowo w
obszarze szeroko pojmowanej kultury.

Trzon tegorocznych nominacji stanowią filmy: „Niewidzialna wojna”
Patryka Vegi (13 nominacji) i „Gierek” Michała Węgrzyna (12
nominacji). Po piętach depczą im natomiast potraktowane łącznie i
rozdzielnie „365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni” Barbary
Białowąs i Tomasz Mandess (9 nominacji) oraz „Miłość, seks &
pandemia” również Patryka Vegi (6 nominacji). W gronie
nominowanych twórców nie zabrakło znanych twarzy – po więcej
niż jedną nominację zdobyli m.in. Małgorzata Kożuchowska, Michał
Koterski, Cezary Żak, Antoni Pawlicki, Anna Mucha i oczywiście
Rafał Zawierucha.












Reklama

Nominacja dla Ducha Świętego

Jak czytamy: Warto też zauważyć poważny wątek religijny w tegorocznym
werdykcie. Zgodnie z opisem twórców na plakatach filmu
„Powołany” do Węży w tym roku musieliśmy nominować Ducha
Świętego i Najświętszą Maryję Pannę (powtarzamy, to nie my, to
decyzja, którą podjęli twórcy filmu i rozpowszechniali ją w
napisach końcowych filmów). Również religijna postawa Patryka Vegi
w jego ostatnim filmie nie mogła ujść naszej uwadze. Stąd nasza
decyzja w kategorii duet.








Lista nominacji

Reklama

WIELKI WĄŻ:

365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni (reż. Barbara Białowąs, Tomasz
Mandes; prod. Ewa Lewandowska, Tomasz Mandes, Maciej Kawulski)
za filmową traumę, w której drugi i trzeci raz okazują się być
jeszcze gorsze niż pierwszy.

Gdzie diabeł nie może tam baby pośle (reż. Heathcliff Janusz
Iwanowski; prod. Jolanta Owczarek, Heathcliff Janusz Iwanowski)
za przaśno-infantylne podejście do historii najnowszej, w której
fryzury bohaterek są bardziej wyraziste niż fabuła.

Gierek (reż. Michał Węgrzyn; prod. Jolanta Owczarczyk, Heathcliff
Janusz Iwanowski)
za filmowopodobny wyrób propagandowy i samozachwyt jego autorów.

Jak pokochałam gangstera (reż. Maciej Kawulski, prod. Tomasz Wardyn,
Maciej Kawulski)
za pozbawiony akcji i napięcia gangsterski dramat, którego bohater
próbuje zagadać nas na śmierć.

Koniec świata czyli Kogel Mogel 4 (reż. Anna Wieczur; prod. Tadeusz
Lampka, Ilona Łebkowska)
za próbę wyciśnięcia ostatnich kropel nostalgii do filmów, które
polubiliśmy przed dekadami.

Miłość, seks & pandemia (reż. i prod. Patryk Vega)
za banalną fabułę i udawanie, że chodzi tu o coś więcej niż
wpływy ze sprzedaży biletów

Niewidzialna wojna (reż. i prod. Patryk Vega)
za brak umiejętności w opowiadaniu nawet o samym sobie.

Plan lekcji (reż. Daniel Markowicz; prod. Mike Zawadzki, Daniel
Markowicz)
za to, że nawet odkalkowanie prostej sensacyjnej fabuły okazało
się tu zbyt dużym wysiłkiem.

Powołany (reż. Jan Sobierajski; prod. Najświętsza Maryja Panna)
za amatorską, nadętą próbę ewangelizacji, która niezamierzenie
bawi.

Zołza (reż. Tomasz Konecki; prod. Małgorzata Kożuchowska,
Klaudiusz Frydrych, Krzysztof Rak, Inga Kruk)
za udawany dystans i absolutny brak emocji u odbiorcy. I
nieznajomość znaczenia słowa „autobiografia”.

Najgorsza reżyseria:

Barbara Białowąs, Tomasz Mandes - 365 dni: Ten dzień/Kolejne 365
dni
Heathcliff Janusz Iwanowski - Gdzie diabeł nie może, tam baby pośle
Daniel Markowicz - Plan lekcji
Patryk Vega - Miłość, seks & pandemia
Patryk Vega - Niewidzialna wojna
Michał Węgrzyn – Gierek

Najgorszy scenariusz:
Duch Święty – Powołany
Michał Kalicki, Krzysztof Krzyszowiecki - Gierek
Blanka Lipińska, Tomasz Mandes, Mojca Tirs - 365 dni: Ten
dzień/Kolejne 365 dni
Olaf Olszewski, Patryk Vega - Miłość, seks i pandemia
Patryk Vega - Niewidzialna wojna

Najgorszy sequel, prequel bądź znowu ta sama historia:

365 dni: Ten dzień (reż. Barbara Białowąs, Tomasz Mandes; prod.
Ewa Lewandowska, Tomasz Mandes, Maciej Kawulski)
8 rzeczy, których nie wiecie o facetach (reż. Sylwester Jakimov;
prod. Tadeusz Lampka)
Kolejne 365 dni (reż. Barbara Białowąs, Tomasz Mandes; prod. Ewa
Lewandowska, Tomasz Mandes, Maciej Kawulski)
Koniec świata czyli Kogel Mogel 4 (reż. Anna Wieczur; prod. Tadeusz
Lampka, Ilona Łebkowska)
Mój dług (reż. Denis Delic, Bogusław Job; prod. Bogusław Job)

Najgorsza rola męska:

Sebastian Dela - Miłość seks i pandemia
Michał Koterski - Gierek
Michał Koterski - Krime story. Love story
Antoni Pawlicki - Gierek
Rafał Zawierucha - Niewidzialna wojna

Najgorsza rola żeńska:

Małgorzata Kożuchowska - Gdzie diabeł nie może, tam baby pośle
Małgorzata Kożuchowska - Gierek
Małgorzata Kożuchowska – Zołza
Anna Mucha - Niewidzialna wojna
Anna Maria Sieklucka - 365 dni: Ten dzień/Kolejne 365 dni

Najgorszy duet na ekranie:

„365 dni: Ten dzień” i „Kolejne 365 dni”
Michał Koterski i Małgorzata Kożuchowska - Gierek,
Anna Mucha i Rafał Zawierucha - Niewidzialna wojna
Antoni Pawlicki i Sebastian Stankiewicz – Gierek
Patryk Vega i Bóg - Niewidzialna wojna

Występ poniżej talentu:

Piotr Cyrwus – Kryptonim Polska
Krystyna Janda - Jak pokochałam gangstera,
Andrzej Seweryn - Każdy wie lepiej
Cezary Żak – Gierek
Cezary Żak – Krime Story, Love Story
Artur Żmijewski – Zołza

Najgorsza rola Rafała Zawieruchy:

Stefan Idziołek - Plan lekcji
Łukasz "Krupnik" Krupiński - Miłość na pierwszą stronę
Karol Lis - Gdzie diabeł nie może, tam baby pośle
premier Filip Rawicki - Gierek
Patryk Vega - Niewidzialna wojna

Żenująca scena:























































































































Finałowe rozstrzygnięcie w ruinach pałacu, pojedynek braci - 365
dni: Ten dzień
Gra w golfa - 365 dni: Ten dzień
Jaruzelski ciągnący za włosy sekretarkę Gierka - Gierek
Przesłuchanie do filmówki – Niewidzialna wojna
Vega który dla Jezusa odmawia seksu oralnego - Niewidzialna wojna

Efekt specjalnej troski:

Czołówka - Nie cudzołóż i nie kradnij
Przemiana Vegi w grubego i z powrotem - Niewidzialna wojna
Wykorzystanie fragmentów filmów Kubricka, Lucasa, Wachowskich na
prawach cytatu - Niewidzialna wojna
Wypadek samochodowy - Niewidzialna wojna
Zombie – Apokawixa

Najgorszy teledysk okołofilmowy:

Ania – Andrzej Piaseczny – Ania
Gdybyśmy – Natalia Lesz – Gierek
Jestem tylko dziewczyną – Maria Sadowska – Miłość na pierwszą
stronę
Puta Madre – Kacper HTA – Krime Story, Love Story
Wartości – Kubańczyk, Ewelina Lisowska, DJ Slavic – Miłość,
seks i pandemia























Najgorszy plakat:

Apokawixa (prod. Anna Wiśniewska-Gill, Krzysztof Terej; dystr. Next
Film)
Gdzie diabeł nie może tam baby pośle (prod. Jolanta Owczarek,
Heathcliff Janusz Iwanowski; dystr. M2 Films)
Krime Story. Love Story (prod. Jolanta Owczarek, Heathcliff Janusz
Iwanowski; dystr. Mówi Serwis)
Miłość, seks & pandemia (prod. Patryk Vega; dystr. Kino Świat)
Za duży na bajki (prod. Mikołaj Pokromski; dystr. Next Film)

Najgorszy przekład tytułu zagranicznego:

Good Life - Greckie wakacje (dystr. Best Film)
Lyle, Lyle Crocodile - Wielki zielony krokodyl domowy (dystr. UIP)
Mainstream - Król internetu (dystr. Kino Świat)
Paws of Fury: The Legend of Hank - Jak zostałem samurajem (dystr.
Monolith Films)
Viens, je t'emmène (francuski), Nobody's Hero (międzynarodowy) -
Biegacz, dziwka, Arab, mąż (dystr. Aurora Films)