"Sponsoring" zyskał uznanie krytyków i widowni. Dyrektor festiwalu w Toronto Piers Handling napisał: "Wnikliwy portret kobiecej seksualności we wszystkich jej aspektach jest najlepszym dowodem na to, że właśnie w >>Sponsoringu<< wielki talent Szumowskiej w pełni rozkwitł".

Reklama

Międzynarodowy sukces obrazu spowodował, że już 9 lutego "Sponsoring" otworzy Panoramę Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Berlinale 2012.

Film Szumowskiej opowiada historię Anny (Juliette Binoche), dobrze sytuowanej dziennikarki, piszącej artykuł na temat prostytucji wśród studentek. W trakcie pracy nad materiałem poznaje dwie sprzedające swoje ciała dziewczyny - Charlotte (Anais Demoustier) oraz Alicję (Joanna Kulig), które wprowadzają ją w świat płatnej miłości. Odstręczający, ale też - ku zaskoczeniu Anny - na swój sposób pociągający...

Najnowszy film autorki "33 scen z życia" to międzynarodowa koprodukcja, w którą zaangażowane są Zentropa International Poland, Zentropa International Koln, francuska firma Slot Machine oraz Canal+. Obraz był współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.

Autorem zdjęć realizowanych w Paryżu i w Kolonii jest Michał Englert. W obsadzie filmu - obok laureatki Oscara i Cezara Juliette Binoche - znaleźli się Joanna Kulig, Andrzej Chyra, Krystyna Janda, Anais Demoustier oraz Louis-Do Le Lencquesaing.

"Sponsoring" został sprzedany do szerokiej dystrybucji w ponad dwudziestu krajach na całym świecie. Obejrzą go między innymi widzowie w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Brazylii, Wenezueli, Hongkongu i Korei Południowej.

W polskich kinach "Sponsoring" pojawi się 17 lutego.