Viaplay Group planuje wycofać swoją platformę streamingową Viaplay m.in. z Polski i krajów bałtyckich, podała spółka. "Pomysł Viaplay wyróżnienia się ofertą sportową był dobry, lecz jak widać zbyt niszowy i niewystarczający" - komentuje Marcin Boroszko z Channel Factory Polska.

Viaplay w Polsce kładło nacisk na sport, choć miało także swoich zwolenników wśród fanów filmów i seriali.

Oświadczenie Viaplay

"Opuścimy poniższe regiony, aby ponownie skoncentrować się na krajach nordyckich (wiele segmentów) i Holandii (tylko sport).

Reklama

- Wyjście z Polski, krajów bałtyckich, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Kanady.

- Wyjście w formie zbycia, partnerstwa lub likwidacji działalności" - czytamy w najnowszej prezentacji wynikowej grupy Viaplay.

Komentarz eksperta

W tej chwili na rynku jest zbyt wiele platform płatnych. Pomysł Viaplay wyróżnienia się ofertą sportową był dobry, lecz jak widać zbyt niszowy i niewystarczający, jak na rynek polski. Myślę, że decyzja Viasatu jest racjonalna i zgodna z zasadą "tracić szybko" - mówi Marcin Boroszko, konsultant w Channel Factory Polska

Podobną być może decyzję mają teraz do podjęcia kolejne platformy, które albo zdecydują się na konsolidację z innymi podmiotami, albo otworzą dodatkowe źródła przychodów, jak udostępnienie czasu reklamowego. To ostatnie rozwiązanie wydaje się być kwestią czasu, zwłaszcza że największym kanałem w Connected TV staje się YouTube utrzymujący się w większości z reklam - dodaje ekspert.

Viaplay w Polsce

Reklama

Serwis streamingowy Viaplay został uruchomiony w Polsce 3 sierpnia 2021 r.

Grupa Viaplay (Viaplay Group AB) to czołowy gracz na rynku międzynarodowego streamingu. Serwis Viaplay jest dostępny dla użytkowników we wszystkich krajach nordyckich oraz bałtyckich, a także w Polsce, Holandii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.