"Barbie jest najbardziej znaną lalką w historii, unikalną ikoną kulturową w świecie marek. Jest wiele reprezentacji Barbie w świecie pop kultury, jednak nigdy dotąd nie pojawiła się ona w pełnometrażowym filmie. Jesteśmy wdzięczni firmie Mattel za powierzenie nam tej niezwykłej możliwości" - powiedział Marc Shmuger, prezes Universal Pictures.

Reklama

Firma Mattel, która dotychczas mocno pilnowała, aby wizerunek laleczki pojawiał się w filmie wyłącznie w wersjach rysunkowych (było ich ponad 16), teraz zmieniła zdanie. Sprzedała prawa do postaci Universal Studio, które zamierza w filmie zatrudnić aktorów z krwi i kości.

Producent filmu Laurence Mark, który na swoim koncie ma film "Julie and Julia" pragnie, by obraz wpasował się w gatunek kina familijnego. Jest też przekonany, co do potencjału Barbie, która jako lalka wyobrażała ponad 120 różnych życiowych ról. Producent laleczki, firma Mattel zapowiada trzymanie ręki na pulsie: producentem wykonawczym filmu będą Richard Dickson (dyrektor zarządzający) i Rob Hudnut (wiceprezes Entertainment for Barbie).