• Kadr z filmu "Happy End" Michaela Haneke; w kinach od 16 marca 2018
    59
    Podobno Michael Haneke zwykł zapowiadać swoje filmy słowami: "Życzę państwu niemiłego wieczoru". W przypadku "Happy Endu" zaklęcie to traci swą przewrotną moc. Zamiast gniewu i ożywczej irytacji, najnowsze dzieło Austriaka prowokuje jedynie wzruszenie ramion.
  • Marcin Dorociński  w filmie "Pitull. Ostatni pies" fot. Krzysztof Wiktor (c)Ent One Investments
    6
    215
    Znaki zapytania w oczach i niepokój w sercach fanów serii o "Pitbullu" były jak najbardziej zrozumiałe. Nie jest bowiem tak, że wszystko, co do swych rąk weźmie Władysław Pasikowski, zamienia się w złoto. Z kolei "Niebezpieczne kobiety", ostatni dotychczasowy film z serii, nie były tak złe jak twierdzili hejterzy, ani tak dobre, jak wynikałoby z frekwencji w kinie. Z "Pitbulla" zrobił się przedmiot kultu, a kilkumilionowa frekwencja jest sprawą tak pewną, jak to, że o tym, co zrobił Pasikowski, będzie mówić się długo.
  • "Wiezcór gier"
    6
    Spore zaskoczenie: ze zużytych schematów i wytartych klisz da się jeszcze zlepić całkiem świeży i zabawny materiał.
  • Kadr z filmu "Lady Bird"
    2
    8
    Debiutancki film Grety Gerwig ujmuje niewymuszonym humorem, pozbawionym fałszu spojrzeniem na wiek dorastania, a przede wszystkim wiarygodnym portretem pokoleniowego konfliktu.
  • Vicky Krieps oraz Daniel Day Lewis w filmie "Nić widmo"
    1
    35
    "Nić widmo" stanowi przekonujący dowód na to, że wszystko, czego ostatnimi czasy dotknie Paul Thomas Anderson, zamienia się w złoto. Opowieść, która w innym wypadku okazałaby się standardową love story, w ręku amerykańskiego twórcy stanowi jednocześnie perwersyjną i ujmująco niewinną fantazję o zrodzonym w bólach szczęściu.
  • Fragment plakatu filmu "Kobiety mafii"
    10
    110
    Patryka Vegi można nie lubić – nie trzeba specjalnie długo szukać pretekstu. Nie można mu jednak odmówić, że potrafi wiarygodnie przedstawić spektakl, który rozgrywa się między bohaterami mafijnego i policyjnego świata. Warszawscy prokuratorzy, z którymi rozmawiałem, zdumieni byli, jak blisko prawdziwego języka, sposobu zachowania oraz z jak wieloma detalami odtwarza prawdziwe wydarzenia i postaci.
  • Kadr z filmu "Czarna Pantera"
    3
    6
    "Czarna Pantera" to jeden z najważniejszych filmów zrealizowanych w ramach Marvel Cinematic Universe.
  • James Franco
    6
     James Franco opowiada o realizacji najgorszego filmu w historii kina. I robi to tak, jak należy.
  • "Niemiłość"
    3
    102
    Akcja znakomitej „Niemiłości” toczy się w świecie pozbawionym uczuć. Wbrew pozorom nie chodzi jednak o futurystyczną antyutopię, lecz dobrze znaną nam rzeczywistość, którą przepełnia atmosfera schyłku i rozpadu.
  • Frances McDormad w filmie "Trzy billboardy za Ebbing, Missouri"
    3
    1
    Premiera "Trzech billboardów za Ebbing, Missouri" to wielkie wydarzenie. Podczas seansu filmu Martina McDonagha mamy szansę na uzyskanie satysfakcji podobnej do tej, która przed laty stała się udziałem widzów "Pulp Fiction" bądź "Fargo". Podobnie jak Quentin Tarantino czy bracia Coen, brytyjski reżyser pracujący w USA osiąga mistrzostwo w łączeniu sprzeczności, żonglerce konwencjami i grze z oczekiwaniami widza. Jednocześnie jednak McDonagh nie potrzebuje nikogo naśladować i wyróżnia się choćby, rzadko obecnym u mistrzów kina postmodernistycznego, społecznym zaangażowaniem.
  • Kadr z filmu "Tamte dni, tamte noce"
    4
    124
    "Call Me By Your Name" (z premedytacją ignoruję polski tytuł "Tamte dni, tamte noce" jako pretensjonalny i spłycający wymowę fabuły) to kino przesycone nostalgią. Cofający się do wczesnych lat osiemdziesiątych film Luki Guadagnino wyrasta z tęsknoty za czasami, gdy korzystano już z dobrodziejstw rewolucji seksualnej, ale nikt nie słyszał jeszcze o epidemii AIDS.
  • Kadr z filmu "Syn królowej śniegu"
    2
    Nowy film Roberta Wichrowskiego zamienia prawdziwy dramat w emocjonalny szantaż w telenowelowej stylistyce.