W 2012 roku Tim Roth przewodniczył jury canneńskiej sekcji Un Certain Regard, które główną nagrodę przyznało filmowi "Pragnienie miłości" Michela Franco. Aktor zafascynowany twórczością młodego reżysera zgłosił się do niego z propozycją, że zagra w jego kolejnym filmie. Tak powstał "Opiekun" – historia pielęgniarza, który na co dzień opiekuje się nieuleczalnie chorymi pacjentami. David traktuje swój zawód jak powołanie i z każdą osobą, którą się zajmuje, nawiązuje silną emocjonalną więź. Poza pracą jest samotnym, zamkniętym w sobie człowiekiem, strzegącym tajemnicy swojej przeszłości. Każdego ze swoich pacjentów potrzebuje równie mocno jak oni jego.

"Opiekun" w ubiegłym roku trafił do canneńskiego konkursu i został uhonorowany nagrodą za Najlepszy Scenariusz. Debiutujący w Polsce dramat zbiera świetne recenzje, a krytycy podkreślają zwłaszcza oszczędną i delikatną, ale zapadającą w pamięć rolę Tima Rotha. Oto, co piszą krytycy:

– Franco przekracza granice, poza które kino wychodzi rzadko. I robi to pięknie. Pomaga mu zaś w tym znakomity Tim Roth, wnoszący na ekran spokój i tajemnicę.
Barbara Hollender, "Rzeczpospolita"

– Film Michela Franco nie przez przypadek został nagrodzony za scenariusz na festiwalu w Cannes. Wyciszona, zdystansowana i paradokumentalna historia rozbitego wewnętrznie pielęgniarza kipi podskórnie od emocji.
Łukasz Adamski, wPolityce.pl

– To obraz sporo od widza wymagający, ale oferujący jeszcze więcej. Historia pielęgniarza opiekującego się ciężko chorymi ludźmi to opowieść o śmierci, ale i o potrzebie bliskości.
Aleksandra Nowak, Entertheroom.pl

– Kino artystyczne w pełnej krasie: wymagające, niejednoznaczne, nakręcone w dużej mierze na statycznych ujęciach, pozostawiające wyciąganie wniosków każdemu widzowi z osobna.
Darek Kuźma, Onet.pl

– Recenzentowi zwykle trudno przyznać się do wzruszenia. (...) Są jednak filmy, w przypadku których nie potrafię i nie chcę udawać zdystansowanego klerka. Oglądam je ze wzruszeniem. Należy do nich "Opiekun" Michela Franco. (...) z każdą minutą tego posępnego moralitetu prawdy czułem się osobiście nim dotknięty, poruszony. Nawet nie jako widz, jako człowiek.
Łukasz Maciejewski, "Dziennik Gazeta Prawna"

– Franco dostarcza niezwykle poruszających obrazów, które bez grama czułostkowości, właściwie beznamiętnie, dają żywym i zdrowym lekcję współbycia z tymi, którzy jedną nogą są już po drugiej stronie.
Anita Piotrowska, "Tygodnik Powszechny"

– "Opiekun" Michela Franco zabiera nas w regiony, w których kino porusza się z trudnością: terminalnej choroby, niepełnosprawności, cierpienia, śmierci. Łatwo w nich o kicz, sentymentalny, telewizyjny banał. Franco bezbłędnie udaje się ich uniknąć.
Jakub Majmurek, Filmweb.pl

– Niewygodne kino ze scenariuszem nagrodzonym w Cannes, a przede wszystkim – ze świetną kreacją Tima Rotha.
Piotr Guszkowski, "Co Jest Grane"