Polski dystrybutor reklamuje „Salt” hasłem „Daniel Olbrychski w znakomitej roli”, zwracając uwagę na występ legendarnego aktora u boku takich sław jak Jolie czy Liev Schreiber. Ale polskich kinomanów przyciągnie przed ekrany nie chęć obejrzenia Kmicica w hollywoodzkim hicie. Głównym magnesem „Salt” będzie Angelina Jolie, która jest ulubioną zagraniczną aktorką Polaków.

W „Raporcie Orange: Preferencje kinowe Polaków” wykonanym na zlecenie Orange przez instytut Ipsos Angelinę Jolie jako ulubioną aktorkę wskazało aż 25 proc. ankietowanych. Gwiazda wyprzedziła m.in. Julię Roberts, Sandrę Bullock (obie po 24 proc. głosów – można było wskazać kilka nazwisk), Penelope Cruz i Nicole Kidman (po 22 proc.). Widać, że widzowie lubią przede wszystkim te gwiazdy, o których jest głośno także poza kontekstem filmowym. Angelina jest stałym tematem brukowców, głównie ze względu na związek z Bradem Pittem – który nieprzypadkowo jest ulubionym zagranicznym aktorem Polaków (jego nazwisko wymieniło 23 proc. ankietowanych).

Można zatem spodziewać się, że „Salt” będzie u nas przebojem. Opowieść o agentce CIA, która zostaje oskarżona o szpiegostwo na rzecz Rosji i zorganizowanie zamachu na rosyjskiego prezydenta, w USA już jest gigantycznym hitem. Tylko w czasie pierwszego weekendu wyświetlania film zarobił ponad 36 mln dolarów, ustępując w amerykańskim box offisie tylko „Incepcji”. Do tej pory obraz zarobił prawie 200 mln dolarów, z czego blisko 110 mln – czyli równowartość kosztów produkcji – w samych Stanach. „Salt” stał się tym samym jednym z największych przebojów w karierze Angeliny Jolie – więcej w amerykańskich kinach zarobiły jedynie trzy produkcje: „Pan i pani Smith”, w którym wystąpiła u boku przyszłego męża Brada Pitta (480 mln dolarów w kinach na całym świecie), „Wanted. Ścigani” (340 mln) oraz pierwsza część ekranizacji gry komputerowej „Lara Croft: Tomb Raider” (275 mln).

Nie każdy film z Jolie w roli głównej automatycznie staje się przebojem – aktorka starannie dobiera role i występy w kasowych produkcjach przeplata rolami w kinie ambitniejszym, jak np. w „Oszukanej” Clinta Eastwooda (nominacja do Oscara i Złotego Globu) czy „Dobrym agencie” Roberta De Niro.

Kolejna premiera filmu z Angeliną Jolie w roli głównej „The Tourist” jest planowana już na 10 grudnia. A tym razem partneruje jej jeden z najbardziej kasowych hollywoodzkich gwiazdorów Johnny Depp, dystrybutorzy mogą więc liczyć na spory przychód ze sprzedaży biletów.